دانلود پروژه گزارش کارآموزی عمران و معماری و ساختمان

دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی رشته مهندسی معماری عمران ساختمان

دانلود پروژه گزارش کارآموزی عمران و معماری و ساختمان

دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی رشته مهندسی معماری عمران ساختمان

گزارش کارآموزی رشته عمران

دانلود کارآموزی رشته عمران

در روز اول کارورزی با محیط دفتر آشنا شدیم . سپس پس از گرفتن کروکی زمین ، کم کم شروع به ترسیم پلان مسکونی نمودیم . پس از کشیدن نقشه بطور دستی و مشخص نمودن قسمت ها و فضاهای مختلف ، تغییراتی در نقشه دادیم و به نحوی رفع اشکال نموده و شروع به ترسیم اصلی نمودیم . و نقشه را توسط AUTO CAD رسم کردیم.

پس از ترسیم کلیه قسمت های مورد نیاز ، یعنی پلان ، پلان فونداسیون ، نمادها و برش و ... قسمت اولیه کار به پایان رسید . سپس شروع به ترسیم پلان مسکونی دیگر نمودیم و مطابق نقشه گذشته ، کلیه کارهای این نقشه را نیز به اتمام رساندیم
از روز دهم کم کم مشغول کار در محیط کارگاه شدیم یعنی همان زمین مورد نظر برای اجرای ساختمان .
پس از بازدید از زمین و مطابقت دادن با کروکی کارهای مورد نیاز را شروع کردیم که به شرح زیر می باشد .

آشنایی با محل کارورزى:
دفتر فنى پارسه خرمدره در تاریخ 1377 تأسیس شده . این دفتر واقع در شهرستان خرمدره جزء سهامی خاص می باشد و کارهای فنی و پروژه های زیادی را اجرا و به اتمام رسانده اند از جمله فعالیتهای این دفتر : به اتمام رساندن پروژه های سبز کشت ، به اتمام رساندن پروژه کارخانه مینو ، به اتمام رساندن پروژه های مسکونی و ... می باشد .

بازدید زمین و آماده سازى
قبل از شروع هر نوع عملیات ساختمانی باید زمین محل ساختمان بازدید شده ووضعیت و فاصله آن نسبت به خیابان ها و جاده های اطراف مورد بازرسی قرار گیرد و همچنین باید محل چاه های فاضلاب و چاه آب های قدیمی و مسیر قنات های قدیمی که ممکن است در هر زمینی موجود باشد تعیین شده و محل آن نسبت به پی سازی مشخص گردد و در صورت لزوم می باید این چاه هابا بتن یا شفته پر شود . و سپس نسبت به ریشه کنی ( کندن ریشه های نباتی که ممکن است در زمین روئیده باشد ) آن محل اقدام شود و خاک های اضافی به بیرون حمل گردد . و بالاخره باید شکل هندسی زمین و زوایای آن کاملاً معلوم شده و با نقشه ساختمان مطابقت داده شود .

پیاده کردن نقشه
یعنی انتقال نقشه ساختمان از روی کاغذ به روی زمین با ابعاد اصلی ( یک به یک ) بطوریکه محل دقیق پی ها و ستون ها و دیوارها و عرض پله ها و ... روی زمین بخوبی مشخص باشد باید سعی شود حتماً در موقع پیاده کردن نقشه از نقشه پی کنی استفاده شود . برای پیاده کردن نقشه در پلان های معمولی و کوچک از متر و ریسمان بنایی استفاده گردد .
پس از داشتن یک امتداد ساختمان می توان به کمک متر و ریسمان و کمک گرفتن از رابطه فیثاغورث امتداد دیگر را بدست آورد و بدین ترتیب کل زمین را مشخص نماییم .
بعد از اتمام کار پیاده کردن نقشه و قبل از اقدام به گود برداری یا پی کنی حتماً باید اندازه های پیاده شده را کنترل نماییم تا حتی المقدور از وقوع اشتباهات احتمالی جلوگیری کنیم .

خاکبرداری
اصولاً پی کنی به 2 دلیل انجام می شود :
الف ) دسترسی به زمین بکر : با توجه به اینکه کلیه بار ساختمان بوسیله دیوارها یا ستون ها به زمین منتقل می شود ، در نتیجه ساختمان باید روی زمینی که قابل اعتماد بوده و قابلیت تحمل بار ساختمان را داشته باشد بنا گردد .

ب) برای محافظت پایه ساختمان : در این مورد حتی در بهترین زمین ها نیز باید حداقل پی هایی به عمق 40 تا 50 سانتیمتر حفر کنیم .

ابعاد پی

عرض و طول و عمق پی ها کاملاً به وزن ساختمان و قدرت تحمل خاک محل ساختمان بستگی دارند .
پس از تکمیل برداشت خاک و تکمیل شدن ابعاد پی ها و شناژها ، اقدام به بتن ریزی در کف پی به ارتفاع 10cm می نماییم . به این بتن اصطلاحاً بتن مگر می گویند . بتن مگر به ما کمک می کند که سطحی صاف داشته باشیم و اینکه بتن اصلی ما با خاک مخلوط نشود .

عمق پی های نواری
در زمین های خوب حداقل عمق پی های نواری در حدود 50cm می باشد و اگر در این عمق به زمین بکر نرسیده باشیم باید عمق پی را تا زمین بکر ادامه داد و یا از روش های دیگر مثل شمع کوبی استفاده نمود .  زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران


فهرست مطالب
مقدمه
آشنایی با محل کارورزى:
بازدید زمین و آماده سازى
پیاده کردن نقشه 
خاکبرداری
ابعاد پی
عمق پی های نواری
عرض پی ها
لایه های پی نواری
شفته ریزی
خاک مناسب
آهک
آهک شکفته
آب
کرسی چینی
شناژ
قالب بندی ( کفراژ بندی )
آرماتور بندی
بتن
قشر ماسه سیمان زیر و روی قیر گونی
ایزولاسیون ( عایق رطوبتی )
ملات ماسه سیمان برای پوشش روی قیر و گونی
دیوار
برای جداسازی قسمت های مختلف ساختمان
دیوارهای حمال
تیرچه
بلوک
میلگردهای ممان منفی
میله گرد حرارتی
کلاف عرضی
قلاب اتصال
بتن ریزی




این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )



دانلود فایل

دانلود گزارش کارآموزی آجر سفال توحید

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
فهرست مطالب
عنوان                                        صفحه
مقدمه                                        1
خلاصه طرح                                    3
استاندارد آجر                                    6
خطوط مختلف تولید با توجه به خاک مصرفی                12
برش شمش گل و خشک کردن و یختن آجر خام                16
مشخصات فنی کوره هوفمن                            21
شیوه های کنترل تولید محصول                        24
مشخصات ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل                31
تاسیسات گرمایشی                                36
محوطه خشک کن خشتهای تر                        40
محاسبات                                    40

 
مقدمه:
آجر نیز از جمله مصالح ساختمانی می‌باشد که تولید و عرضه آن بطور قابل ملاحظه‌ای کمتر از میزان تقاضا در جامعه می‌باشد یکی از علل عمدة این وضعیت سرمایه گذاری نسبتاً بالای این صنعت می‌باشد .
متأسفانه علیرغم اینکه ساخت ماشین آلات آجر و محصولات همردیف (نظیر بلوک، سفال ، و کاشی کف و. . . ) از تکنولوژی بالایی هم برخوردار نیست ولی هنوز وابستگی به ماشین آلات خارجی بویژه برای ظرفیت های بالا وجود دارد موضوع سرمایه گذاری نسبتاً بالا بویژه در صورتیکه امکان استفاده از ارز دولتی مقدر نباشد و عدم کارآیی روشهای کاملاً نسبتی جهت پاسخگویی به نیاز جامعه زمینة استفاده از طرحهایی که ضمن استفاده از امکانات ماشینی و موجود در جامعه وابستگی تکنولوژیکی کمتر و سرمایه‌گذاری کمتری را نیاز داشته باشد، فراهم می‌سازد. بهمین منظور طرح براساس استفاده از حداکثر امکان ساخت داخل در زمینه ماشین آلات تهیه گردیده و در بخش دیگری از طرح نیز از روش صنعتی خشک کردن خشت استفاده خواهد شد که البته با ملاحظاتیکه در نظر گرفته شده و در 0صورت اعمال کنترل‌های لازم نقاط ضعف روش مذکور برطرف و محصول تولیدی از کیفیت لازم و قابل قبول برخوردار خواهد بود. نکته قابل توجه دیگر هزینة حمل بالای این محصول می‌باشد که احداث واحدهایی با ظرفیت پائین و مشابه ظرفیت طرح پیشنهادی را توجیه می‌نماید این هزینه برای یک قالب آجر در طی مسافت یکصد کیلومتر 6تا 7 ریال باشد که کمی بیشتر از قیمت تمام شده طرح می‌باشد در حال حاضر هزینه یک قالب آجر که از نقاط مختلف کشور جهت بازسازی به مناطق زلزله زده می‌رسد بین 75 تا 90 ریال است که عمدتاً مربوط به هزینة حمل می‌باشد. تنها نکته‌ای که در مورد محل اجرای طرح بایستی مورد توجه قرار گیرد، وجود فصول آفتابی در محل احداث طرح می‌باشد البته توجه به وضعیت آب و هوایی کشور این امکان در اکثر نقاط بویژه در مناطق مرکزی ، شرقی ، جنوب و جنوب غربی کشور وجود دارد. به منظور جلوگیری از وقفه در تولید نیز که ممکن است بر اثر اختلافات موقتی جوی پیش می‌آید تدابیر لازم از جمله انبار موقت خشت خام خشک شده ،‌انبار محصول و همچنین در نظر  گرفتن چهار قمیره بصورت رزرو در کوره هوفمن طرح پیش‌بینی گردیده است.





1ـ خلاصه طرح
نام محصول :آجر نمای سفالین
ظرفیت سالانه: 20 میلیون قالب در سال
تعداد روز کار در سال : 270 روز
تعداد شیفت : آماده سازی و عمل آوری مواد          2 شیفت
خشک کن و کوره                                                3 شیفت
ساعات کار هر شیفت:                                            8 ساعت
سطح زیر بنا:                                                          2281 متر مربع
مساحت زمین:                                                       23200متر مربع
سرمایه گذاری ثابت:                                             265 میلیون ریال
کل سرمایه گذاری:                                               284 میلیون ریال
تعداد کارکنان:                                                       61 نفر
قیمت فروش کل:                                                  200میلیون ریال
سود ویژه:                                                              80 میلیون ریال
ارزش افزوده سالیانه:                                               175میلیون ریال
سرمایه گذاری ثابت سرانه:                                     3 /4 میلیون ریال
این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 62


دانلود فایل

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه آجر

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
فهرست مطالب
عنوان                                        صفحه
سنگ های ساختگی                                 1
خاک رس                                    3
فلدسپات                                    5
سولفات ها                                     5
شفته خاکی                                    11
آجر سفالی                                    14
خشک کردن خشت                                18
آجر پزی                                     20
کوره های آجر پزی                                 21
آجر لعابی                                    30
سفیدک سولفاتی                                 35
سفیدک کلروری                                37
سفیدک نیتراتی                                39
پاک کردن سفیدک دیوار                            40

سنگ های ساختگی : آجر،سرامیک،نسوز و بتن
آجر واژه بابلی می باشد و نام نخست خشت نوشته هایی بوده است که بر آنها فرمان، منشور، قانون و جز اینها را می نوشتند. سومری ها وبابلیها، برای ساختن خشت،پس از فرونشستن سیلاب،گل خمیری را از کنار رودخانه ها به دست          می آوردند.
پختن آجر باید همزمان با پیدایش آتش، نخست در دشتهایی که سنگ پیدا         نمی شده اختراع شده باشد.نخستین بار از گل پخته دیواره ها  و کف اجاقها، به آجر پزی پی بردند. پیشینه آجر پزی در خوزستان و میانرودان (بین النهرین ) زودتر از جاهای دیگر ایران زمین است، در هندوستان تا شش هزار سال پیش می رسد.
در ایران در جاهایی که سنگ نبود، پختن و مصرف کردن آجر از زمان باستان معمول شده. در دوران ساسانیان مصرف کردن آجر گسترش یافت. آجرهای ساسانی را نخست به گندگی 7 تا 8*44*44 سانتیمتر می ساختند. کف دالان مسجد اصفهان با آجرهای ساسانی به روش نره فرش شده است. این آجرها از زمان ساسانیان که اینجا آتشکده بوده بجا مانده اند. آجرهای بزرگ قدمگاه نیشابور هم از زمان ساسانیان بجا مانده اند زیرا آنجا آتشکده آذر برزین مهر بوده است.
ساختمانهای بزرگ و زیبای آجری زیادی در ایران زمین باستان بجا مانده اند مانند : طاق کسری در میانرودان، پلهای دختر که برای آناهیتا (ناپیلد = بی گناه = معصومه ) ایزد آب یا، بابک (با = بک + بک = بغ = ایزد ) ساخته شده اند، گنبد کاووس، مسجدهای بزرگی (بیشتر مسجدهای جامع) که در زمان ساسانیان آتشکده بوده اند و نشانه هنر آجر کاری استادان ایرانی هستند. شاهکار هنر آجرکاری مسجد جامع اصفهان و گنبدکاووس زیباتر از ساختمانهای آجری دیگر شد.
آجر سنگی است ساختگی و دگرگون که از پختن خشت به دست می آید. خشت خاک نمناک یا گلی است که به آن شکل داده شده باشد، گل مخلوط همگن و ورزدیده خاک و آب است. خاک را با 15 تا 25% وزنش آب، در هم کرده ورز می دهند تا تمام دانه های خاک نمناک شوند، یا به گرد خاک 7تا 8% وزنش نم می زنند. گل با فشار کم و به خاک نمناک با فشار زیاد شکل می دهند. خاک آجر - زمین خرده سنگی در همی است از جسم جامد + آب + هوا. آب و هوای درون خاک آجر، جای خالی آن است که نمی شود بر آن بار گذاشت. جسم جامد خاک در هم شده ای است از میاندانه (ماسه 2 م م تا 60 میکرن) + ریزدانه (لای 60 میکرن تا 2 میکرن و خاک رس پولکی شکل نازک تر از 2 میکرن)وخاک آجر دارای سنگ آهک، سولفات فلدسپات،جسم های آهن دار، رستنی ها و جز اینها هم هست.
خاک رس
ماسه، از پوسیدن سنگهای آذری، فلدسپاتشان خاک رس می شود و کوارتز آنها خرد شده ماسه و لای می گردد. این است که در همه خاکها کم و بیش ماسه و لای هست.
پاک ترین کوارتز، بلورهای درکوهی است که بی رنگ و سوگذران هستند. کوارتز منگنزدار Amethyst است با رنگ بنفش، عقیق،کوارتز غیر بلوری       می باشد که به رنگهای سرخ، سیاه (Onyx)،سبز پیدا می شود. سنگ آتشزنه یا چخماق Opal هیدراکسید سبلیسم است.
این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )

تعداد صفحات : 46

   
   

دانلود فایل

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت راه وجاده

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
فهرست مطالب

مقدمه و آشنایی بامحل کارآموزی 4
کارخانه آسفالت نیشابور   5
تولید آسفالت    5
مصالح سنگی    6
قیر    6
تهیه آسفالت   7
آسفالت راه و جاده  9
اجرای لایه های آسفالت  .9
پخش آسفالت   12 
کوبیدن لایه های آسفالت   13

انبار مرکزی شهرداری   15
طرز تهیه بتن   15
ویبره کردن بتن   16
این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت
 ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 20

دانلود گزارش کارآموزی در مترو شیراز

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
چکیده
آنچه در این گزارش گردآوری شده حاصل کارآموزی یکماهه اینجانب در مترو شیراز می باشد که با استفاده مشاهدات شخصی و منابع محدودی که در دسترس بوده سعی شده است که تا حد ممکن کامل وبدون عیب باشد.
در فصل اول این گزارش تاریخچه کوتاهی از تاریخچه مترو و همچنین روش اتریشی(NATM ) وپیدایش آن ارائه شده است.
در فصل دوم مطالعات زمین شناسی مربوط به مترو شیراز آورده شده است.فصل سوم محتوی مشخصات کلی ایستگاه مترو محل کارآموزی و مختصات  آن می باشد.
در فصل چهارم که مهمترین بخش این گزارش محسوب می شود روش حفر قطعه مورد نظر و مراحل انجام کار گنجانده شده است. و در پایان در فصل پنجم موانع و مشکلات حفر مترو در شهر وهمچنین کارآموزی در آن محل ذکر شده است.
امید است که این گزارش بتواند فضای کارآموزی مترو و مراحل کار را به خوبی در ذهن خواننده به تصویر بکشد.
فصل اول :
تاریخچه مترو و روش اتری
مترو و تاریخچه ی آن
در دهه 1840 میلادی شهر لندن یکی از انبوه‌ترین و آلوده‌ترین شهرهای جهان بود. همه‌ی پایانه‌های راه‌آهن اصلی شهر در پیرامون شهر قرار داشتند و حلقه‌ای را ساخته بودند که هزاران مسافر باید از آن جا به مرکز شهر جابه‌جا می‌شدند. در آن زمان شیوه‌ی کارآمد و آسایش‌بخشی برای جابه‌جایی آنان وجود نداشت و این دشواری باعث شد در سال 1855 کمیته‌ی ویژه‌ای برای بررسی دشواری رفت و آمد و پیدا کردن چاره‌ای برای آن بنیان‌گذاری شود.
در آن کمیته پیشنهادهای گوناگونی مطرح شد؛ از جمله، ادامه‌ی خط‌های راه‌آهن تا مرکز شهر و افزایش پهنای خیابان ها و جای گذر پیاده‌ها. بیش‌تر پیشنهاد‌ها بسیار هزینه‌بر بود و به ویرانی و بازسازی بخش‌های گسترده‌ای از مرکز شهر نیاز داشت. پیشنهادی که به نظر اغلب افراد عضو کمیته برای حل دشواری رفت و آمد در لندن آن روزگار مناسب آمد، راه آهن زیر زمینی بود که ایستگاه‌های اصلی را به یکدیگر پیوند می‌داد.
آن پیشنهاد توجه‌ی چالز پیرسون شهردار آن زمان لندن را به خود جلب کرد. او باور داشت با این کار به کارمندان و کارکنان امکان می‌دهیم برای کار به مرکز شهر بیایند و سپس به حومه شهر که سالم‌تر است و آب و هوای بهتری دارد، بازگردند. به این ترتیب، نخستین شرکت متروی جهان با پشتیبانی او در لندن پایه‌گذاری شد و سرانجام، نخستین راه‌آهن زیرزمینی جهان در سال 1863 بازگشایی شد. نزدیک 40 هزار نفر در روز نخست جابه‌جا شدند و در شش ماه نخست، روزانه 26500 مسافر از آن بهره می‌گرفتند.
مترو با دود اضافه
هر چند طرح راه آهن زیرزمینی در همان روزهای نخست کارآمدی خود را به همگان نشان داد، دو عامل از گسترش آن جلوگیری کرد. نخست، در آن زمان هنوز قطار برقی ساخته نشده بود و لوکوموتیوهای بخاری لندن با ذغال‌سنگ کار می‌کردند که از سوختن آن دود زیادی آزاد می‌شد. برای حل این دشواری، مخزن ویژه‌ای را زیر دیگ بخار کار گذاشتند تا دود آزاد شده در آن اندوخته شود . اما این طرح به خوبی کار نکرد و مسافران مجبور بودند دود را در شش‌های خود انباشته کنند!
دوم ، در آن زمان روش‌های کندن زمین ، به گونه‌ای که امروزه انجام می‌شود، ابداع نشده بود و تونل‌ها به شیوه‌ی "کندن و پوشاندن" ساخته می‌شدند. به این صورت که کانال بزرگی در مسیر مورد نظر می‌کندند و با ساختن دیواره و پوشاندن روی کانال، تونل می ساختند. روشن است که با این شیوه نمی‌شد مترو را به مرکز شهر نزدیک کرد؛ زیرا، بسیاری از ساختمان‌هایی که در راه کانال قرار داشتند، باید ویران و بازسازی می‌شدند.
متروی بادی و تونل چوبی
یک مخترع امریکایی به نام آلفرد بیچ راه حلی برای دشواری نخست پیشنهاد کرد:" یک لوله، یک ماشین و یک پنکه‌ی نیرومند، چیز دیگری لازم نیست !" بر اساس طرح او، می توان تونلی استوانه‌ای از چوب ساخت و اتاقکی چوبی را به کمک فشار هوایی که دو پنکه‌ی نیرومند موجود در دو انتهای تونل فراهم می‌کنند، ‌بین دو سوی آن جابه‌جا کرد.
طرح آلفرد بیچ به پشتوانه مالی نیاز داشت. اما شهردار وقت نیویورک نه تنها از این طرح پشتیبانی نکرد بلکه هر گونه طرح جابه‌جایی زیرزمینی را برای این شهر نامناسب می‌دانست. چرا چیزی که برای لندن خوب بود، برای نیویورک نامناسب بود! به نظر می رسد، شهردار وقت نیویورک از راننده‌های تاکسی که تصور می‌کردند با طرح جابه‌جایی زیرزمینی کار خود را از دست می‌دهند، رشوه می‌گرفته است.
آن مخالفت‌ها باعث شد مخترع امریکایی طرح خود را پنهانی آزمایش کند. او تونل خود را بین دو خیابان نزدیک جای کارش ساخت و پس از اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن نخستین " متروی بادی"، در سال 1867 همگان را به تماشای آن فراخواند. در نمایشگاه که به همین منظور تشکیل شد، قطعه‌ای از تونل را به سقف آویزان کرده بودند. دستگاه او می‌توانست فقط ده نفر را جابه جا کند. با وجود این، پیش از بسته شدن نمایشگاه، نزدیک 170 هزار نفر از آن سواری گرفتند.
هر چند فکر جالب آلفرد بیچ، جای آفرین دارد، اما روشن است جابه‌جایی انبوه جمعیت به جاهای گوناگون شهر بزرگی مانند نیویورک، کار نه تنها چند پنکه، بلکه هزاران پنکه هم نبود. از این رو، دشواری متروهای دودی تا اختراع لوکوموتیو برقی در سال 1905 هم‌چنان پابرجا بود.

(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 50
       



دانلود فایل